Uzun ve İnce Telli Saçlar İçin Nispeten Temiz İçerikli Şampuan Önerileri

Çarşamba, Ocak 23, 2019

   



   Bu yazıyla birlikte toplu önerilerime başlıyorum artık. Neleri sevdiğim, kullandığım toplu halde blogda dursun, bence sizin için daha faydalı olur. Uzun ve ince telli saçlar için şampuan önerilerime başlamadan önce saç tipimden bahsediyim, uzun ve ince telli diyormuşum :))) O öyle belli ki, onun haricinde saçlarımda hiç bir işlem yok ve doğal halinde düz saçlarım var. Diğer saç tipleri de sevebilirler tabii ki, ama seçtiğim şampuanların ortak noktası şeffaf şampuanlar olmaları, yani yapıları hafif, bu yüzden saçta birikme yapmıyor ve saç tellerini ağırlaştırmıyorlar, böylece de saçları söndürmüyorlar. 

   Saçlarımı da genelde bir gün yıkıyorum bir gün yıkamıyorum, iki güne bir yıkıyorum yani bu da saçlarıma iyi geliyor. Üç gün yıkamasam da saçlarım aşırı yağlanmıyor bazen de saçımın kendi yağıyla beslenmesine izin veriyorum ancak kendimi rahat hissetmediğim için en güzeli iki güne bir yıkamak :) Bir de, bir şişe birini kullanıp bitirdiysem, hemen başka birine geçiyorum çünkü nedenini bilmesem de hep aynı şampuanla yıkarsam da saçlarım donuklaşıyormuş gibi hissediyorum :)) Şimdi geçelim neler kullandığıma.




1-Otacı - 10 Bitki Özlü Canlandırıcı Şampuan 
   İlk olarak tabii ki Otacının 10 Bitkili şampuanından bahsedicem çünkü blogumu açtığımdan beri hep alıyorum bunu. İçerik listesi güzel, tahriş edebilecek içerikler az. 10 bitki özü içeriyor ve bu bitkiler saça çok iyi gelen bitkiler. Saçlarımı çok güzel temizliyor, asla ürün kalıntısı bırakmıyor (ince telli saçlara sahip olanlar için en en önemlisi bu) kalıntı bırakmadığı için de ertesi gün saçlarım yağlanmaya başlamıyor. Saçım kepeklenmiyor çünkü saç diplerime de iyi geliyor. Saçım ultra hafif ve temiz oluyor ve çok ferah kokuyor, ben daha ne isteyeyim. Bu şampuan hakkında detaylı blog yazım burada, daha detaylı yorumlarımı okumak isterseniz tıklayabilirsiniz.


2-Farmasi - Botanics Serisi
   Bu şampuan da şeffaf şampuanlardan, yine içerik listesinde cildi tahriş edebilecek içerikler daha az, sls içeriyor ama tek çeşit mesela bunlar benim için sorun değil. Saçı besleyecek içerikler de içeriyorlar. Saçlarım yine ultra hafif ve temiz oluyor. Kalıntı bırakmıyor, saçlarım geç yağlanmaya başlıyor. Kepek sorunu yapmıyor. Bunları da hep almaya devam ederim. Seride üç şampuan var ve içerikleri neredeyse aynı o yüzden bence hangisini aldığınızın bir önemi yok ama siz yine de saç tipinize göre seçersiniz. Sizde benim gibi üye olup, kendiniz satın alabilirsiniz.



3-İnecto - Hindistan Cevizli Şampuan
   Bu da hep satın aldığım şampuanlar arasında, bunun ilk ikisinden bir farkı var ama benim için. Bunu ihtiyaca yönelik alıyorum, her zaman kullanmıyorum. O dönem saçlarımı kuru hissediyorsam bu şampuana geçiyorum. Yine içerik listesi basit, sentetik içerik miktarı az, organik hindistan cevizi yağı içeriyor. Saçlarımın kuruluğuna çok iyi geliyor, yukarıdakilere göre biraz daha çabuk saçlarımı söndürebiliyor ama tel tel gözüken ve kuru saçlarımı güzel yatıştırıyor. Bu şampuandan sonra bir de saç kremi kullanırsam saçlarımdaki kuruluk anında gidiyor. Kuruluğumu kontrol altına aldıysam ve bunu kullanıyorsam saç kremi uygulamayarak dengeliyorum genelde. Saçlarımın çabuk sönmesini istemiyorum çünkü :) Saçlarımın kuru olduğu dönem aldığım şampuan da bu, dediğim gibi. 



   Bu yazımda en çok kullandığım üç şampuandan bahsettim size. Saç bakımı benim için şampuan ve saç kreminden ibaret, başka harici hiç bir ürün kullanmıyorum. Saç Kremi de yılda iki kez aldığım ve anca bitirebildiğim bir ürün, kullanmak istediğim zaman sadece fındık büyüklüğünde almam yeterli oluyor. Uzun süre gittiği için ve faydasını çok gördüğüm bir ürün olduğu için de canım ne isterse onu alıyorum, biraz daha fazla para verebiliyorum :) Şu anda Yves Rocher'nin İnce telli saçlar için olan Volume serisindeki saç kremini kullanıyorum ve çok memnunum. Ondan önce Bioblass'ın Organic Oils Serisindeki Sarımsaklı Bakım kremini kullandım, onu da çok sevmiştim. İkisini de tavsiye ederim. Yeni beğendiğim saç ürünleri buldukça da bu serinin ikincisini eklerim bloga, umarım faydalı olmuştur.

Bir de son olarak bahsetmek istediğim konu, az miktarda ürün kullanmak. Saçları banyodayken bir kez şampuanlamak, az miktarda krem kullanmak gibi, az ürün tüketmek çevre ve dünya için yapabileceğimiz en güzel şey. Hesaplı olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim. Noo poo'ya kadar gidemem, bir şeyler kullanmayı kendime bakmayı seviyorum ama hiç yoktan, az tüketmeyi önemsiyorum ve öyle de yapıyorum. Okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Merak ettiğiniz her şeyi aşağıda sorabilirsiniz. Başka hangi kategorileri toplu olarak görmek istersiniz, onu da yazarsanız çok sevinirim.


Beni İnstagram'dan da takip etmeyi unutmayın.
Bir sonraki yazımda görüşmek üzere
Sevgiler

You Might Also Like

18 yorum

  1. Birçok bilgi tüm metin içinde elinize saglik püf noktalarına dikkat edecegim

    YanıtlaSil
  2. Bıoblas yumuşasık yapmıştı kullandıgım donemlerde, yvesde güzel diğerlerini denemedim güzel olmuş ama yazman teşekkürler canım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bioblas ın bu saç kremi gerçekten çok güzel. Yves Rocher de baya güzel. Şampuanları da tavsiye ediyorum mutlaka dene. Çok teşekkür ederim ♥

      Sil
  3. Otacı 10 Bitki Özlü Canlandırıcı Şampuan'dan ambalajı değişmeden önce birkaç şişe bitirmiştim, gerçekten içeriği de etkileri de güzel bir şampuan. Yves Rocher'nin şampuan ve saç kremleriyle ise hiç anlaşamıyorum :(

    Çok güzel bir yazı olmuş, eline sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begenmene cok sevindimm �� Yves Rocher'in urunlerini cok fazla seciyorum, arada guzellerini bulmaya calisiyorum ♥️ ne alsam begendigim bir marka degil kesinlikle, anlasamamis olabilirsin, haklisin ��

      Sil
  4. Otacı şampuanı deneyeceğim saçlarım uzun değil ama ince telli ve çabuk yağlanıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence ise yarar, yaglanmani geciktirebilir umarim seversin ♥️

      Sil
  5. Hindistan cevizi içerikli olanlar çok iyi oluyor 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saclarim kuruysa evet, baya ise yariyor 💗👌

      Sil
  6. benimde saçlarım ince telli ve çabuk yağlanıp dökülüyor ve bitkisel özlü sampuan önerisi arıyordum teşekkürler. sayfanızı takibe aldım iadeyi ziyarete beklerim www.arivehayat.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaglanmani geciktirecegini dusunuyorum, ben yillardir bu etkiyi aliyorum, mutlaka dene derim 🍀 ancak hic bir sampuanin dokulmeye iyi gelecegini dusunmuyorum, bence o tamamen saglikla ve iceriden vucuda iyi bakmakla alakali ya da genetik 🌻 tabii ki diger sampuanlara gore en azindan sac dibine ve tellerine zarar vermeyecektir 😊

      Sil
  7. Faydalı bilgiler içeren bu 'uzun ve ince telli saçlar için ' başlıklı yazıyı okuyarak iyi bir bakım yapılabilinir.
    Benim blogum : Şiirler Güzelsözler

    YanıtlaSil
  8. Geç yağlanmayı sağlıyorsa Farmasi'yi denemeliyim o halde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben baya memnun kaldım, umarım size de iyi gelir :)

      Sil
  9. Ne kadar guzel dopdolu bir yazi olmus. Eline saglik💙💙

    YanıtlaSil