Bu hayatta çok güzel insanlar var | Thom Yorke

Cumartesi, Mart 16, 2019




   Herkese selam. Müzikle alakalı yazılarımda büyük bir Radiohead fanı olduğumdan bahsetmiştim size. En sevdiğim müzik grubu hakkında da bir şeyler yazayım bence :)
   Kendimi bildim bileli hep iyi müziğin peşinde koştum. Çocukken bile bir müzik zevkim vardı, ben de şaşırıyorum bazen nasıl olabilir diye :) En büyük zevklerimdendi hep güzel müzikler keşfedip, saatlerce onları dinlemek. Lisedeyken de bolca müzik paylaşımları yaptığım bir blogum vardı Tumblr'da. O dönemler Alternatif müzik ve İndie severdim en çok, hala da öyle. Dünya üzerinde ne kadar alternatif müzik yapan insan varsa hepsini bulup dinlemeyi amaçlamıştım ve neleri kimleri buluyordum, çokça hiti olan da bir blogdu :) Ben blogumda bahsettikten ve paylaştıktan sonra Radio Eksen'de falan duymaya başlardım. Ben onlardan daha erken buluyordum yani, şu an hala o zamanlarda keşfettiğim insanları dinlerim.


Radiohead o zamanlar bulduğum bir grup değil ama, Radiohead kadar güzel bir grup bulduktan sonra bu işlere başlamıştım. Bir şeyleri kaçırıyorum gibi gelmişti ve daha da neler var diye bir kolaçan etmek istemişim herhalde :) Ve açıkça söylemem gerekirse daha iyisini bulamadım. Dünya üzerindeki çoğu insan da benimle aynı fikirde.
   Radiohead benim için o kadar değerli ki, beraber çok zaman, dönem geçirdik. Seksen yaşında bir insan olduğum zaman da Radiohead dinleyeceğime eminim. Çünkü çok başka bir tat veriyor, asla eskimiyor, her seferinde içinizden farklı ve güzel hisler ortaya çıkarıyor. Sanki neden hayatta olduğumu hatırlatıyor her seferinde.


   Albümlerini baştan sona dinleyebildiğim tek grup Radiohead, albüm dinlemeyi her albümde farklı bir şey bulmayı da onlardan öğrendim. Radiohead'in her albümü, her şarkısı, Thom Yorke'un Radiohead dışında yaptığı müzikler, yan grubu olan Atoms for Peace, hepsini dinledim, dinliyorum. En sevdiğim şarkıları seçemiyorum mesela, ancak bir albüm seçebilirim, o da İn Rainbows. İn Rainbows'u bir milyon kez dinlemişsem hemen ikinci favorim olan Ok Computer albümünü 999.999 kez dinlemişimdir. En sevdiğimle diğer albümleri arasında öyle çok fark yok ama o biraz sıyrılıyor diğerlerine göre :) Bir insanın kendini  bu kadar ait hissettiği bir müziği bulması, bence inanılmaz bir şey.

   Buraya tek tek en sevdiğim şarkıları yazmaya kalksam, kalkamam bile o kadar çok ki, beğendiğim sevdiğim o kadar şey var ki, buraya bir kaç şarkı koyacağım sadece. Sadece bunlar güzel değil, 93'ten beri çıkardıkları her şarkı çok güzel. En sevdiğim Radiohead şarkısı hangisi diye düşünüyorum, aklımdan yirmiye yakın şarkı geçiyor en iyilerde bile, seçmem imkansız. Ben bu saatten sonra da Thom Yorke ne yapsa dinlerim.


   Buraya ilk olarak, Thom Yorke'un en son yayınlanan canlı kayıtlarını koyucam. Çünkü çok yeniler ve şu canlı performansların tadı benim için çok başka şu anda. Thom Yorke'dan ne dinleyebilirsek kardır artık, dahi yaşlanmaya başladı çünkü :( Bir de albüm kaydı ile canlı performansı bu kadar aynı olan başka bir grup, insan da yok. Bu yazıyı yazarken de bunları dinliyorum. Yaklaşık on yıldır şu adamın yaşlanışına da birebir şahit olduğum için de kendimi çok şanslı hissediyorum.

  Thom Yorke- Suspiria Soundtrack Album (2018)-Suspirium


Thom Yorke- Suspiria Soundtrack album (2018)-Unmade



Thom Yorke-Suspiria Soundtrack Album (2018)-Open Again


Radiohead-The King of Limbs album (2011) -Bloom




   Biraz şeyden de bahsetmem gerek, Radiohead, Thom Yorke canım sıkıldı bir şeyler dinleyeyim ya da alttan çalsın ben işimi yapayım anlarında dinlenebilecek bir grup değil. Bir sorgulama haline sokuyor sizi, dertlendiriyor ama kendimi beslemek istediğim zamanlarda, yaratıcılığımın düştüğünü hissettiğim, kötü hissettiğim zamanlarda bana çok iyi geliyor. Bir şeyleri hatırlamamı sağlıyor. Radiohead şarkı yapmaya devam ettikçe kendimi güvende hissedicem, 2016 yılında çıkardıkları A Moon Shaped Pool albümüyle fark ettim ben de bu hissi. Şu şarkı ve şu video nedir? Nasıl böyle bir şey yapılabilir? Bir müzikle nasıl her şey anlatılabilir? İnsan olmakla alakalı ''her şey''.

Radiohead- A Moon Shaped Pool Album (2016) - Daydreaming


   Radiohead dünya çapında kendini kanıtlamış bir grup, iyi film ya da dizilerde de onları duymak mümkün. No Surprises'ı illaki bir filmde duymuşsunuzdur. 

Radiohead- Ok Computer Album (1997)-No Surprises


   Şunları da koymazsam olmaz diye diye içimden yazıyı bitiremedim :) Reckoner de ilk onda vardır benim için, en çok şu şarkının canlı performansını dinleyince şaşırmıştım çünkü çok farklı sesler var şarkıda, elektronik ortamda eklenmiştir diye düşünmüştüm bizzat kendileri çalıyorlarmış. Burada daha gençler :) 
Radiohead- İn Rainbows Album (2007)-Reckoner


Daha fazla şarkı koymak istiyorum ama sonu gelmiyor. Fangirllüğümü de yaptığıma göre, şaka bir yana bu değeri kaçırmamanızı tavsiye ederim ama her kafanın alabileceği bir müzik değil. Keşke olsaydı, eminim dünya daha güzel bir yer olurdu.

Sevgiler♥

You Might Also Like

4 yorum

  1. Harika bir yazi olmus emegine fangirlugune saglik💙💙 Uni doneminde ve lisenin son donemlerinde cok dinlerdim ben.. Su an okurken yazini o gunlere dinmeyi cok istedim. Bi ara zaten aklimda cocuklarla dinlemek... Berkay'in yavas yavas olusmaya basladi zevki.. Ozellikle bu tarz muzige cok yatkin.
    Cok optum😙😙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, canımsın ya 💙 Bir konuda daha aynı zevklere sahip olmamız hiç şaşırtmadıı :)) Berkay'ın da inanılmaz bir müzik zevki olacağına eminim. Çocuklar için Radiohead şarkılarının düzenlendiği bir çalma listesi vardı, daha naif bir hale getirmişler, çok hoşuma gitmişti onu bulabilirsem atayım sana :)) Şimdi baktım ve buldum süper bir şey hemen atıyorum :) Ben de çok öptüm 😙

      Sil
  2. Kaliteli müziğe aşık bir insan olarak bu tarz yazıları okumaktan çook keyif alıyorum! Okurken de zevklerimizin çok benzediğini fark ettim (alternatif, indie, Radyo Eksen :)) Radiohead'in bazı şarkılarını hala severek dinlesem de bu grubun fanı olmadım hiç, yine de bu tarz hisleri beslediğim başka gruplar olduğundan yazdıklarını aynı hislerle okudum diyebilirim :) Paylaştığın şarkıları da en kısa sürede dinleyeceğim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu görünce çok sevindim, benzer zevklerde olduğumuzun farkındayım bu yüzden senin favorilerini de merak ettim, arada paylaş bizimle 💙 Keyifli dinlemeler, sevgiler ♥

      Sil